Select Page

Greenchoice

Interimopdracht: online marketeer

Van juli 2022 t/m juni 2023 werkte ik als interim online marketeer bij Greenchoice in Rotterdam. Een bijzondere opdracht in een spannende tijd, precies middenin de energiecrisis.

Over de opdracht

Als interim online marketeer werkte ik 1 jaar binnen Team Marketing & Communicatie. Hierbij was ik verantwoordelijk voor SEO en CRO. Voornamelijk op strategisch vlak, waarbij de uitvoering werd verzorgd door externe bureaus.

 

“Martijn is een hardwerkende, betrokken en zeer deskundige expert om mee te werken. Hij werkte bij ons tijdens in een periode waarbij er intern veel veranderde en er ook van buiten de organisatie veel druk was. Martijn bouwde al snel een reputatie op als de man bij wie je moet zijn voor de verschillende soorten online en digitale uitdagingen.

Hij is betrouwbaar, scherp en weet hoe hij met veeleisende stakeholders om moet gaan. Bovenal is het oprecht een aardige vent, die zich ook nog eens bewees als een enthousiaste coach voor veel van onze jongere collega’s. Van harte aanbevolen!”

Bastiaan van de Werk

Head of Marketing Communications, Greenchoice

Wat ik heb gedaan

Ik overdrijf niet als ik zeg dat bij Greenchoice geen dag hetzelfde was. De markt was continu in beweging en veranderde letterlijk van dag tot dag. De ACM hield scherp toezicht op verschillende processen en het beleid van de overheid was even voorspelbaar als het weer. Bovendien stond Greenchoice aan het begin van een belangrijke transitie: van energieleverancier naar een platform voor groene keuzes.

Dat maakt deze opdracht enorm uitdagend, dynamisch, verrassend en soms ook gewoon ingewikkeld. Een paar highlights uit deze periode:

CMS-migratie
Niet direct het meest sexy werk voor een online marketeer, maar wel enorm belangrijk en foutgevoelig. Ik heb tijdens deze opdracht de al opgestarte migratie van Umbraco 9 naar 10 aangestuurd en afgerond.

A/B-testen
Wat valt er te a/b-testen als je door omstandigheden geen rpoducten koopt? Nou, de impact op de klantenservice bijvoorbeeld. Met verschillende succesvolle tests hebben we de druk op de klantenservice enorm weten te verminderen. In sommige gevallen leidde dit tot wel 20% minder calls.

Gebruikersonderzoek
Ter voorbereiding op een herstructurering van de website heb ik samen met externe experts verschillende onderzoeken uitgevoerd. Met o.a. card sorting, tree testing en het meten van hersenactiviteit hebben we waardevolle inzichten opgedaan.

Training
Ik vind het bij elke opdracht belangrijk om niet alleen resultaat te leveren, maar ook om kennis achter te laten. Met name op het gebied van SEO en GA4 zag ik hierin een behoefte binnen het team. Daarom heb ik voor beide onderdelen trainingen georganiseerd om het kennisniveau te verhogen.